26 Eylül 2007 Çarşamba

SÜTLÜ KÖY EKMEĞİ


Mayıs 14, 2007


Anneler Günü’nde hediye almak toplum olarak artık olmazsa olmazımız oldu. Sembolik hediyeler olduğu gibi ‘şu kadarcık bir şey’ler de alınır hatta istenir oldu…

Ben de çiçeği burnunda bir anne olarak bu günden çok keyif aldım. Sembolik(!) de olsa hediye almak çok güzel bir duygu. Hele bir de hediye küçücük oğlunuzdan gelirse…

Hediye aldım almasına da hediye bana mı yoksa ekmeğe bayılan oğlumun kendisine mi o kısmı henüz anlayamadım!!!?

Bu ekmek ise ekmek makinemle yaptığım ilk ekmeğim… Sonuç ise lezzetli bir ekmek

SÜTLÜ KÖY EKMEĞİ

(750 gr ekmek için)

Malzemeler:

280 ml süt

60 gr. Tereyağ

1,5 çay kaşığı tuz

2,5 yemek kaşığı tozşeker

500 gr Söke köy ekmeği karışımı

2 çay kaşığı maya

Yapılışı:

Malzemeleri sırasıyla karıştırma kabına koyuyoruz.

Kapağını kapatıp temel ekmek yapma programını seçiyoruz

Yaklaşık 3 saat sonra mutfağınız mis gibi ekmek kokusu ile doluyor.

Kaptan çıkarıp 1 saat soğumasını bekliyoruz

Ve servise hazır.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok: