26 Eylül 2007 Çarşamba

HAŞHAŞLI NOKUL:TAM BUĞDAY UNUYLA


Haziran 25, 2007 -



İnsan tatilde alışıyor atıştırmalara... Kurabiyeler, pastalar,börekler... Eve dönünce de haliyle arıyor bunları. İşte bu amaçla aklıma girdi haşhaşlı lokullar. Zaten haşhaşa bayılırım.Ve bu güne kadar da hep hazır olarak satın aldım bu haşhaşlıları. Ama artık satın almayı düşünmüyorum. Çünkü unumu seçerek yapmak ve nasıl yapıldığını bilerek yemek çok daha keyifli geldi bana... Size de keyifli atıştırmalar.

HAŞHAŞLI NOKUL

Malzemeler:

200 ml ılık süt

2 yemek kaşığı zeytinyağ

1 yemek kaşığı tozşeker

2 çay kaşığı tuz

400 gr tam buğday unu (2-2,5 su bardağı)

2 çay kaşığı maya

İç harcı:

2-3 çorba kaşığı haşhaş ezmesi

1 su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı ceviz içi

Yapılışı:

Haşhaşı zeytinyağ ile inceltin ve bir miktarını üzerine sürmek için ayırın.

Hamur malzemelerini eğer ekmek makineniz varsa sırayla koyarak sadece karıştırma ve mayalama programıyla karıştırın. ( 1.15 saat kadar sürüyor.)

Ya da elinizle karıştırarak yumuşak bir hamur hazırlayın.30-40 dakika mayalanması için ılık bir yerde bekletin.



Oluşan hamuru ikiye bölün. Bir parça sıvıyağ sürülmüş yerde merdane yardımıyla açın.(1)

Açma işlemi bitince elinizle çekerek daha da inceltin. Yırtılmasından korkmayın.(2)

İç malzemesini sürüp ceviz içini serpin ve rulo yaparak sarın.(3)

Haşhaş miktarını ağız tadınıza göre değiştirebilirsiniz

Ruloyu 4-5 parmak genişliğinde kesin.(4)



İki ucu yukarı gelecek şekilde tepsiye dizin. Ortadan başlayıp çevresine dizin.(5)

Dizme işlemi bitince ayırdığınız harcı üzerine döküp elinizle sürün.

180 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar (35-40 dakika kadar) pişirin.(6)

Ben ertesi gün servis yapmayı tercih ediyorum ama siz isterseniz sıcak sıcak servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.

2 yorum:

Ilknur dedi ki...

Merhaba,tarifinizi denemek istiyorum ancak ruloyu kestikten sonra nasil dizilmesi gerektigini anlayamadim.Biraz daha aciklayabilirseniz sevinirim. Sevgiler.Ilknur

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

@ilknur hanım
isterseniz 5 cm genişliğinde kesip kesilmiş uçları yukarı doğru ''U'' şeklinde kıvırıp dizin (ikili ikili diziliyor) isterseniz de 2-3 parmak genişliğinde kesip kesilen ucun biri yukarı diğeri tepsiye gelecek şekilde(tekli tekli) yerleştirebilirsiniz.
Ben U şeklinde dizerek yapmıştım.

Şimdiden afiyet olsun...