26 Eylül 2007 Çarşamba

SICAK SICAK RAMAZAN PİDESİ BUNLAR


Eylül 12, 2007 -


Eylül ayında tatilim bitecek ve yeniden tarifler yazmaya başlayacaktım. Ayrıca Eylül ayı Ramazan ayıydı. Bundan dolayı da Ramazana özel bir şeyler yapmalıydım.

Ramazan'a özel olduğu için de tarifimi bu güne kadar yayınlamadan beklettim.

Bu dönemde belki bir çok kişi aynı şeyleri yapacak fakat değişik Ramazan sofraları kuracak. Yani her yiğidin yoğurt yeyişi farklı olacak. Şimdiden herkese kolay gelsin. Ve herkese hayırlı Ramazanlar diliyorum...

Denemelerimin ilki pide oldu. Bir süre bulduğum tarifleri denedim, kendim eklemeler yaptım. Su ile pişirdim ,süttozu ve süt kattım,kurutulmuş domates tozu serptim , maya miktarını değiştirdim,pişirme süresini ayarladım… vs. vs. ama sizlere verebileceğim tarife nihayet ulaştım. Eminim herkesin bir tarifi vardır ama bu da benimkisi..

Pideyi yaparken tüm malzemeyi karıştırmak ve yoğurmak önemli. Kollarınız yorulmadan ve sıkılmadan 15 dakika yoğurmalısınız. Hamur ancak o zaman iyice mayalanabiliyor. Isınızın yüksek olması , pişirme sürenizi de uzun tutmamanız önemli.Süt ile yaptığım pide güzeldi ama su ile yaptığımın tadını daha çok beğendim.


RAMAZAN PİDESİ

Malzemeler :

300 ml su

2 yemek kaşığı tereyağ

1 yemek kaşığı tozşeker

1 tatlı kaşığı deniz tuzu

500 gr un

2 tatlı kaşığı maya

2 yemek kaşığı süttozu

Üzeri için:

1 yumurta sarısı

¼ çay bardağı su

Susam

Çörekotu

Yapılışı:

Tüm malzemeyi ekmek makinesinin mayalama programında karıştırın ve mayalandırın.

Toplam 1 saat 15 dakika.

Yağlı kağıt serili tepsiye istediğiniz şekli vererek dizin.

Tepsideyken üzerine yumurta sarısı ile suyu karıştırıp sürün.

Parmaklarınızla pidenin kenar sınırını bastırarak belirleyin.

İsteğinize göre susam,çörek otu serperek 250 derecede üzeri kızarana kadar pişirin

Afiyet olsun.
Bunlar da sütlü pideler
Tarifdeki su yerine süt koyarak yapabilirsiniz.O zaman süt tozunu koymayabilirsiniz.



Hiç yorum yok: