26 Eylül 2007 Çarşamba

BİR KLASİK :ŞAM TATLISI


Mart 6, 2007 -







Gerçekten tatlı hafif olmalı, yağsız olmalı,yumurtasız olmalı ama tatlı olmalı diyorsanız tam size göre bir tarif. Bu tatlının tarifi bana değil kayınvalideme ait. Fotoğrafta onun yaptığı tatlıdan alındı. Benim mutfağıma yaptığı katkı için teşekkür ediyorum.Nefis birşey. Denemenizi tavsiye ederim.

ilerde yine ona ait tarifler olacak.

ŞAM TATLISI

Malzemeler:
1 su bardagi yogurt
1 su bardagi irmik
1 su bardagi seker
1 su bardagi un
1 paket kabartma tozu
50 gr tuzsuz fistik

SURUP ;
2 su bardağı su

2 su bardağı şeker

1/2 limon suyu

Hazırlanışı :

Tatlıyı hazırlamadan önce şurubunu hazırlarsak o pişene kadar şurubumuz soğumuş olur.

Su ve şekeri karıştıralım.

¼ su bardağı kadar karışımı ayırıp kalanı kaynayınca soğuk olarak ilave edelim.(annemin tavsiyesi)

Ya da kaynamaya başlayınca limon suyunu katalım.

Ben ilkini tercih ederdim.

İrmik, toz sekeri, un, yogurt, kabartma tozu, iyice karistirip yaglanmıs tepsiye yayalım.
Yerlestirdikten sonra uzerine ince bir tabaka el yordamı ile su sürerek karışımı tepsiye iyice yayalım
Fıstıkları uzerine duzgunce enine veya boyuna yerlestirerek firinlayalım.

Fırına koymadan önce karışımı en az 30 dakika kadar bekletelim.

170 derecede 30 dakika kadar pişirelim.

Tatlıyı fırından çıkardıktan sonra uzunlamasına dilimleyelim.

Sıcak iken, soğutulmuş şurubu üstüne dökelim.

Şurubunu çekip soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz & afiyet olsun.

Hiç yorum yok: