26 Eylül 2007 Çarşamba

KIŞ HAZIRLIKLARI: DOMATESİ KURUTMAK


DOMATES KURUSU NASIL YAPILIYOR ?

Domatesi kabuklarını soyup küçük küçük doğrayıp suyunu süzdürerek deepfreeze de saklıyorum ama hiç domates kurutmamıştım.Domates kurusu ile internette gezerken tanıştım. Herkes çok güzel tatlar hazırlamış onunla. Bu yıl ben de deneme amaçlı bir miktar kurutayım dedim. Sonradan da keşke daha çok yapsaydım diye hayıflandım…

Aldığım etli domatesleri 0.5 cm eninde yuvarlak dilimlere ayırdım. Bunları fırın tepsisinin tel ızgarasına dizdim. 100 derece sıcaklıkta fırının ağzı hafif aralık olacak şekilde (nemlenmemeleri için) kurutmaya başladım. Sabırsız davrandığım için güneşte kurutmayı bekleyemedim. Bir tepsi domates 1 saatten fazla bir süre geçmesine rağmen yeni yeni kurumaya başladı. Ancak ben daha fazla fırında tutmadım. Oradan çıkarıp bir tepsi içinde altına kağıt havlu sererek açık havada kurutmaya devam ettim.Dikkat edin de davetsiz misafirleriniz olmasın aşağıdaki gibi....

Keşke biraz sabrım olsaydı da hepsini güneşte kurutsaydım. Ama seneye inşallah böyle yapacağım.
İyice kuruduklarında ise rondodan geçirerek toz haline getirdim. Hafif ekşi tadı yemeklere ve yaptığım ekmeklere değişik bir tat veriyor . Mutlaka deneyin pişman olmazsınız…

2 yorum:

yemek dedi ki...

Çerkez kızı, ben de geçen yıllarda sabırla başarmıştım fırında kurutmayı. Kuru domatesi çok severim. Senin ufaklık gibi çocukken bulduğum yerde tırtıklardım.:)
Sevgiler...

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*lavantin
hoş bir tadı var . tırtıklamakta haksız sayılmazsınız yani :)