19 Kasım 2007 Pazartesi

KAVALA KURABİYESİ=EDİRNE KURABİYESİ



Un kurabiyesini severler bu iki kurabiyeden kesinlikle çok hoşlanacaklar.

Bir tanesi taa karşı kıyılardan, Yunanistan’dan Kavala Kurabiyesi. Ya da Edine'deki ismiyle nam_ı diğer Bademli Kurabiye hatta Edirne kurabiyesi. Kurabiye diyoruz ama kavrulmuş un ve bademin eşsiz uyumu ile kurabiyeden öte bir tat. İşte tarifi.


EDİRNE (KAVALA) KURABİYESİ

Malzemeler:

1 su bardağı un

½ su bardağı file badem

3 yemek kaşığı tereyağ

4 yemek kaşığı pudra şekeri

1 yumurta akı

½ paket vanilya

1 çay kaşığı kabartma tozu

Süslemek için pudra şekeri

Yapılışı :
Unu ve bademleri bir tavaya koyup sürekli karıştırarak kavurun.

İsterseniz bütün badem de kullanabilirsiniz.
Kavrulan malzemeyi soğumaya bırakın.
Soğuyan malzemeye pudra şekeri,kabartma tozu,vanilya,tereyağ(oda sıcaklığında olmalı) ve yumurta akını ekleyip kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğurun.

Hamur yumuşak olur toplanmazsa biraz un serpebilirsiniz.

İster Yunanlılar gibi ay şeklini, isterseniz genel usulden kurabiye kalıplarınızla herhangi bir şekli verin.

Yağlı kağıt serili fırın tepsinize dizin.

Önceden ısıtılmış 175 C fırında yaklaşık 15-20 dk. pişirin.

Soğuduktan sonra pudra şekerine bulayarak servis yapın

Afiyet olsun.




Edirne mi Kavala mı !!!

BU TARİFİ DENEYENLER:
yemekzevki
mekanımız mutfak
elifintarifleri
otomatikkepce
tarifal


BU TARİFİ ÖNERENLER:
geziyorumları

27 yorum:

Yunkabu dedi ki...

Ellerinize saglik,kurabiyeniz harika gorunuyor. Yunanistan turunda, Kavala'da mola verdigimizde rehberimiz mutlaka buranin kurabiyesini tatmaniz gerek, cok bilinen bir kurabiyedir demisti. Biz de durur muyuz aldik ve tattik ve bayildik.
Bu tarifi deneyeceklerimin arasina aliyorum hemen. Badem edinir edinmez deneyecegim. Sahi file bademin ozelligi nedir?

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*yunkabu
ziyaretiniz için teşekkürler.
tatlarının mukayesesini tabi ki merak ediyorum . yorumlarınızı bekliyorum.

file bademe gelince; bademin kabuklarının soyulup ince ince kıyılmış hali.el ile de yapılabilir ama ben bu şekilde hazır alıyorum.
kurabiye için çekilmiş toz badem de kullanabilirsiniz.

şimdiden kolay gelsin diyorum size...

Adsız dedi ki...

Selam Cerkezkizi,
Ellerinize saglik. Kurabiye tarifini denedim cok begendim :)
Derya.

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*derya'cım
denemene hatta beğenmene çok sevindim. afiyet olsun...

emel dedi ki...

merhabalar,kavala kurabiyenizi yaptım.gerçekten lezzet ve görüntü açısından çok süper oldu.paylaştığınız için teşekkür ederim.ben yemek zevki. net in sahibi meldanın annesiyim.izninizle kızım sitesinde kurabiyenizi yayınlayacak.daha güzel tariflerle birlikte olmak dileğiyle hoşçakalın.

melda dedi ki...

çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*sevgili emel
hoşgeldin..
melda'nın sayfasını gezdim ve çok keyif aldım.
kaynak gösterdikten sonra tabi ki yayınlayabilirsiniz...
sevgiler.
*melda'cım
teşekkür ediyorum

şule&hatice dedi ki...

Merhaba Çerkezkızı, ben de bu kurabiyeyi denedim ve çok beğendik. Tarifi paylaştığın için çok teşekkür ederim...

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

şule&hatice

denenmiş bir tarifden daha fazla ne mutlu eder ki blogcuyu..
teşekkür ediyorum,senin de ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

kavala kurabiyesini denedim. badem sevenler bayılacak. kavrulmuş un nefis bir tat veriyor. acaba bütün kurabiyelerde unu önceden kavursak daha mı lezzetli olur?
elinize sağlık
hülya

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

hülya'cım
kavrulmuş un konusunda sana katılıyorum. özel bir tat...
diğer kurabiyelerde de denemek lazım.
denediğinde yorumlarını paylaşırsan sevinirim...
sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba,

uzun bir zamandir merak ettigim, hatta özellikle ay seklinde kurabiye kalibi aldigim, kavala kurabiyesini dün denedim. Tadini begenmekle beraber, malesef kurabiye kalibini kullanamamanin üzüntüsü icerisindeyim. Hamur toplanmadigindan, acamadim. Nisasta da ekledim ama, olmadi. Unu belki biraz fazla kavurmus olmamdan kaynaklanabilir mi? Gerci renk olarak fotograftakileriyle ayni.
Ipuclarini paylasabilirseniz sevinirim.
Tesekkür ederim,
TülayK

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

sevgili tülay
ziyaretin ve yorumun için teşekkürler.

hamurun, tam ölçüleri uyguladığında toparlanması lazım.
un miktarı ise azar azar ayarlanmalı.
biraz bütünleştirdiğinde ise aşağıdaki gibi yapmayı deneyebilirsin.
hamuru açarken yağlı kağıt arasına koy ve merdane ile aç. daha sonra yağlı kağıt üzerindeyken kalıbını kullanıp kes.

umarım yardımcı olabilirim.çünkü ben de bu kurabiyenin tadını çok beğeniyorum.unun kavrulmasının toplanması ile ilgisi olduğunu düşünmüyorum.
şimdiden kolay gelsin
sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Her yeni yil,
tazelenen umutlarin,
cogalan sevgilerin habercisidir.
2009 yili da böyle olsun,
ama
hep güzel olsun.
NICE GÜZEL YILLARA
Sevgilerimle Serap

Web Tasarımcı dedi ki...

saol çergezgızı :)

Wordpress Fun Club
web tasarim
msn, smiley, avatars, msn center
ozalit , kirtasiye , dijital baskı, Fotokopi
cini
web tasarım

otomatikkepce dedi ki...

tarifinizi denedim çok lezzetli bir kurabiye sitemde de yayınladım sakıncası yoktur umarım
teşekkürler
hülya

Mimosa Café dedi ki...

merhaba, çok güzel bir tarif. elinize sağlık. sevgiler.

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

@Hülya'cım
denemene çok sevindim ve hemen tarifi deneyenler kısmına adresini ekledim. Afiyet olsun.
@mimosa cafe
Ziyaretiniz için teşekkürler

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor.tarifi ararken sitenizle karşılaştım.daha sık görüşmel üzere şimdilik hoşçakalın.

esra dedi ki...

merhaba tarifinizi uyguladım aslıyla hiç alakası olmayan birşey ortaya çıktı kavrulma süresini belirtmediğiniz için çok kavurmuşum bende bu karışımı un helvasına çevirdim daha ayrıntılı tarif yazarsanız faydalı olucaktır ben ilk yediğimde kavrulup yapılmış olduğunu kokusundan ve tadından anlamıştım galiba un miktarının yarısı az şekilde kavrulup karıştırılıyor bir dahakine öyle deniycem saygılar....

şömine dedi ki...

Havasına insanına yemeğine özlem gittiğim sevgili Edirnem. Off çok özlemişim aklıma geldi okul yıllarım. Ellerinize emeğinize sağlık güzel paylaşım olmuş. Tadınıda özlemiştim kurabiyenin bir ara geleyimde orda yiyim. Tekrar tekrar teşekkür ediyorum paylaşımlarınız için emeğinize sağlık. | yemek tarifi | konut | çelik kapı | çelik kapı | şöförlü araç kiralama | tercüme | seo |

web tasarım dedi ki...

denedim çok güzel oldu. Tarif çok güzelmiş.

web tasarımtüp bebekobeziterobotik cerrahipdkskamera sistemleriturnike sistemleriboğaz turulazer epilasyonlazer epilasyonkavitasyon ile zayıflama

Adsız dedi ki...

4 yemek kaşığı pudra yerine normal şeker eklesek ? Ölçüsü ne olur ?

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

normal şekeri hamur içinde yoğurarak eritmek daha zordur.
bu sebeple hamurun dokusu farklı olur.
bu da bir çeşit unkurabiyesi olduğu için pudra şekeri kullanmanızı tavsiye ederim.

Unknown dedi ki...

Teşekkürler Çok Başarılı olmuş
Gerçekten.

Web Tasarım

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir Tarif

Web Tasarım

Web Tasarımı dedi ki...

Web Tasarımı çok güzel ve yararlı tarif