26 Eylül 2007 Çarşamba

ENGİNAR VE SARIMSAK

Mart 21, 2007 -
Enginar yapmak üzere yola çıktığımda yolum www.portakalagaci.com adresine düştü.

Çok lezzetli bir tarif buldum.Ben geç keşfettim ama sarımsak enginara çok yakışıyormuş.

Tavsiye ederim.Tarifin orjinalinde mantar da vardı ama ben mantar koymadım.


SARIMSAK İLE MARİNE EDİLMİŞ ENGİNAR

Malzemeler:

5-6 adet temizlenmiş enginar
3 yemek kaşığı limon suyu
4 yemek kaşığı zeytinyağı
2 diş sarımsak, dövülmüş
2 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı karabiber
1 kutu konserve garnitür
2 yemek kaşığı maydanoz

Yapılışı:
Enginarları soğuk suda yıkayalım.
Bir tencereye su, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 yemek kaşığı limon suyu ekleyip kaynatalım.
Kaynayınca enginarları (mantar isterseniz bu aşamada ekleyebilirsiniz) bu tencereye
ekleyip yumuşayana kadar pişirelim.
Enginarlar yumuşayınca suyunu süzüp soğuk sudan geçirelim.
2 yemek kaşığı limon suyu, 4 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı tuz,
1 tatlı kaşığı karabiber ve 2 diş dövülmüş sarımsağı karıştırıp sos yapalım.
Enginarları ve garnitürü çukur bir kaba koyup
Üzerlerine sosu döküp iyice karıştıralım.
Enginarları bir kaba koyup üzerlerine (mantarları) garnitürleri koyalım.
Çukur kapta kalan sosu enginarlara paylaştıralım.
Marine olması için 1-2 saat bekleyip servis yapalım. Afiyet olsun

Hiç yorum yok: