26 Eylül 2007 Çarşamba

KABAK SUFLE


Nisan 18, 2007

Safran dan esinlenerek yaptığım bir yemek bu.Tabi ki ben tahmin edersiniz ki biraz değiştirdim tarifi…
İki üç kez yaptım kabak sufleyi ancak bu sefer fotoğrafını çekebildim.
Yemeği hazırlamak 30-35 dakikanızı alıyor bir saatten fazla da pişmesi sürüyor. Ama lezzeti şahane.

Bu nedenle servise sunmadan en az iki saat önce başlarsanız çok rahat yetiştirirsiniz.

KABAK SUFLE
MALZEMELER
3 adet kabak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1-2 diş sarmısak
3 yumurta
1 çay bardağı kaşar peyniri rendesi
Beşemal sos için:
1 yemek kaşığı margarin
1 yemek kaşığı un
1 su bardağı süt
Tuz, karabiber
dereotu

YAPILIŞI:
Kabakları rendeleyin. Zeytinyağ ile kabakları ve sarımsağı(ince kıyılmış) karıştırarak hafif kavurun. Kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirin.Dereotunu ince ince kıyıp ekleyin.
Başka bir kapta margarini eritip unu ekleyin. Ve un kavrulunca sütü azar azar ilave edin ve sürekli karıştırın (topaklanmaması için).Biraz koyulaşana kadar pişirin. Tuz ve karabiberi de ekleyin .
Elde ettiğiniz beşamel sosu kabakların içerisine ekleyin , yumurta sarılarını ve peyniri de ekleyip iyice karıştırın. Yumurta beyazını mikserle kar haline getirip karışıma (sönmemesi için yavaş hareketlerle) ilave edin…
Sufle kaplarını yağlayıp karışımı paylaştırın. Ben 5 adet kaba paylaştırdım.

200 derecede 1 saatten biraz fazla süreyle pişirelim. Üzeri kızarınca fırından alalım ve hemen servis yapalım.

Hiç yorum yok: