26 Eylül 2007 Çarşamba

ŞIPSİ & BASTA



Eylül 4, 2007

İlk yazımı bir geziye ayırmıştım,ilk yemek tarifimi de bir çerkez yemeğine Şıpsiye ayırıyorum.

Şıpsi bu yemeğin tavuklu ve sulu olan kısmı, basta ise bir nevi ekmek yerine geçen bölümü. İkisi birleşince nefis bir tat oluşuyor. Bastayı yaparken bulguru iyice ezmeyi sakın unutmayın dilimlediğinizde tepsiden kalkması lazım. Bir de tuzunu iyi ayarlayın tuzsuz pek hoş olmuyor da....


ŞIPSİ & BASTA
Malzemeler :

Şipsi için:

1 bütün tavuk

2 orta boy kuru soğan

½ su bardağı zeytinyağ

3-4 diş sarımsak

deniz tuzu , karabiber

Su

1 yemek kaşığı tereyağ

2 yemek kaşığı un

1 yemek kaşığı salça

Basta için:

1 su bardağı iri bulgur

su

deniz tuzu

Yapılışı

Tavuk önce tütsülenir sonra yıkanır ve parçalanır. Ben 10 adet kemiksiz but kullandım.

Doğranmış soğan yağda kavrulur, parçalanan tavuklar içine atılır. Sarımsaklarda eklenerek beraberce biraz daha kavrulur .

Tuzu ve karabiberi eklenir ve etlerin üzerini geçene kadar su koyup haşlanır.

Ayrı bir kapta un tereyağ ile çok az kavrulur.

Salça katılarak kavurmaya devam edilir.

Tavuk suyu üzerine eklenir.

Kaynayınca tavuk parçaları da katılarak 10 dakika kadar pişirilir

Şıpsinin rengi beyaz olsun isterseniz salça koymadan unu kavurup 1/2 litre süt ekleyebilirsiniz

Basta yapmak için ise bulgur su ve tuz katılarak iyice haşlanır.

Haşlanan bulgur kaşık yardımıyla iyice ezilir.

İyice ezebilmek için tavuk suyu da eklenebilir

İyice yoğurulunca yani pütürsüz bir kıvama gelince yuvarlak bir tepsiye alınır

ve üzeri düzleştirilir,ortası yuvarlakça açılır.

Servis yaparken etler kenara çorbası ise orta boşluğa konur .

Ayrı ayrı yapmak isterseniz biraz basta biraz şıpsi şeklinde tabaklara paylaştırabilirsiniz.

Afiyet olsun.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

çok severim...ben geçenlerde arkadaşlarıma yaptım.yalnız tavuğu haşladıktan sonra mantarla soteledim,bence hoş oldu arkadaşlarımda beğendi:)serviside;bastayı borcama bastım dilimledim(baklava dilimi).dilimlerin arasına tavuk soteden koydum ortasınada kaseyle şipsi...anneler beğenmez ama yeni şeyler denemek lazım demi ama:):):)

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

isimsiz
anneler beğenmese de yenilikler,şık sunumlar ve farklı lezzetler hep ilgimi çekmiştir.
denemek lazım tabi ki
sevgiler :)))

Adsız dedi ki...

eğer denersen fikrini mutlaka öğrenmek isterim...sevgiler