26 Eylül 2007 Çarşamba

SOĞANLI BEYAZ EKMEK ,NAM-I DİĞER FRANSIZ EKMEĞİ


Mayıs 15, 2007 -


İşte size un,tuz,su cinsinden SADE bir ekmek. Yağsız olması deneme önceliğini

almasını sağladı.

Tadı da oldukça güzel. Akşam yemeği için pişirmiştim ama sadece salata ile yemek bile güzel olur.Ekmek Makinesi olanlar mutlaka deneyin derim.

SOĞANLI BEYAZ EKMEK

Malzemeler:

750 gr ekmek için

300 ml su

1,5 çay kaşığı tuz

½ yemek kaşığı toz şeker

520 gr un

1 tatlı kaşığı maya

İçine eklemek için:

½ adet kuru soğan

1 küçük diş sarımsak

1 tatlı kaşığı kekik

Yapılışı:

Malzemeleri sırasıyla karıştırma kabına koyuyoruz.

Makinemizin kapağını kapatıp beyaz ekmek ya da Fransız ekmeği ayarını menuden seçiyoruz.

Ben gram ayarı olarak 750,ekmek rengi olarak orta işaretini seçtim.

3 saat 34 dakika sonra ekmeğimiz hazır

Dilerseniz malzeme ekleme sinyalini aldıktan sonra yemeklik doğranmış soğanla incecik kıyılmış sarımsağı ve kekiği ekleyebilirsiniz. Ben ekledim nefis bir tad oldu.

Afiyet olsun

2 yorum:

cincinsfikirli dedi ki...

ben ara vermişken sen dönmüşsün, hoşgeldin..bu arada ben de bu tarifini keşfettim,anneme gönderdim. onda makine var, bize yapsın diye:)))öptüm, sevgiler..
(kelime doğrulamayı kaldırsana, zor oluyor yahu:)

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*cincinsfikirli
teşekkürler canım,
sen de hoşgeldin.
bu arada soğan ve sarmısak her yemeğe olduğu gibi ekmeğe de çok yakışıyor.
mutlaka tatmalısın...
sevgiler