17 Aralık 2007 Pazartesi

YILBAŞINDA FIRINDA TAVUK SEVENLERE....



Yılbaşı menüsünde tavuk veya hindi pişirmek artık adetten oldu sanırım. Gerçi Kurban Bayramı'nın yılbaşına rastlaması veya yakın olması bu işi biraz değiştirse de tavuk etinden vazgeçemeyenler de vardır benim gibi...
Nar gibi kızarmış bir tavuk için yılbaşını beklemeye gerek yok aslında... Bir kere denerseniz yemek davetlerinizde vazgeçemeyeceğiniz bir sunum ve tat olacak bu fırında tavuk.
Dokunmadan dağılan etleri yemeye doyamayacaksınız. Yanına da şöyle güzel bir pilav yapabilirsiniz. Pilav tarifimiz ise yakında...

FIRINDA TAVUK

MALZEMELER:

1 bütün tavuk

2 yemek kaşığı zeytinyağ

2 yemek kaşığı pekmez

2 yemek kaşığı limon suyu

1 tatlı kaşığı salça

Deniz tuzu

YAPILIŞI:

Temizlenmiş bütün tavuğun içini tuz ile ovun.

Diğer malzemeleri karıştırarak bir sos hazırlayın.

Tavuğu bir ızgara üzerinde fırın tepsisine yerleştirin.

Hazırladığınız sosu bir fırça yardımıyla tavuğun üzerine sürün.

Kalan sosu ayırın

Tepsiyi su ile doldurun ki tavuktan akan sıvılar yanıp kötü kokmasın.

180 dereceye ısınmış fırında yaklaşık 2-2.5 saat pişirin.

Tavuğun üzerine yağlı kağıt koymayı unutmayın.

İlk 1 saat sonunda kalan sosu tekrar tavuğa sürüp pişirmeye devam edin.

Kağıt hep üzerinde kalsın ki yanmadan kızarsın.

Alt kısmını da çevirerek kızartmaya devam edin.

İsterseniz pişirmeye başlamadan iç pilav hazırlayıp içini doldurabilirsiniz.

Ama miktar çok az olduğu için misafirlerinize ayrıca pilav yapmanızı tavsiye ederim

Süre sonunda fırından çıkarıp servis yapın

Afiyet olsun.


Ben ç e r k e z t a v u ğ u istiyorum derseniz de tarif burada...

22 yorum:

Leziz Sofralar dedi ki...

Tavuk böyle güzel kizarirsa eminim tadinada doyulmaz ellerinize saglik nefis olmus,sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam cnım...

tavuk nefis olmuş..harika kızarmış....


özlemcik...

Adsız dedi ki...

Ben tabiki çerkezkızından çerkezzz tavuu istiyorum :)))

Pekmez değişik geldi. Bir dahakine pekmez mutlaka koyacağım.

Ellerine sağlık canım çerkez kızı ..

Sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Ne güzel nar gibi kizarmis,ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

merhabalar;
blog manşette görüp geldim.harika olmuş ellerinize sağlık.Ben cede beyaz et daha sağlıklı.sizin tarifi aldım yılbaşında deneyeceğim.Bayramınız da kutlu olsun.sevgiler.bana da beklerim.
http://asotu.blogcu.com

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
tavuk harika gorunuyor
citir citir
size afiyet olsun
sevgiler

www.yenitadlar.blogcu.com

NiNo dedi ki...

Kurban bayraminiz simdiden kutlu ve mutlu olsun. Butun omrunuz, bayramlar kadar guzel ve mutlu, senlikle gecsin dilerim.

http://nihanintarifleri.blogspot.com/

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, nar gibi kizarmis.

Bayramini kutluyor, daha nice bayramlara saglikla, hep birlikte ve huzurla diyorum.

Sevgilerimi gonderiyorum.

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*yemeğimle
teşekkürler.

*leziz
özlem'cim teşekkürler.

*zerrin'cim
senin için yaparım hemen çerkeztavuunu....

*kızılcıksurubu
süre biraz uzun gibi ama sonucu için değiyor..

*sebilay-asotu
hoşgeldiniz.şimdiden afiyet olsun diyorum o zaman. iyi bayramlar...

*yenitadlar
teşekkür ediyorum

*nino
bu güzel dilekler için teşekkür ediyorum nihan'cım.
ben de sevdiklerinle beraber mutlu bir bayram diliyorum

*aybike'cim
canım sağol.ben de bayramını kutluyorum...

Aynur dedi ki...

Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının

perçinlendiği günlerdir. Bayramlar, insanların birbirleriyle

olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe

kucaklaştıkları günlerdir. Bayramlar,milli ve dini duyguların,

inançların, örf ve adetlerin uygulanıp sergilendiği, bir

toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği

günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar

geçirmek dileğiyle, Kurban Bayramınız kutlu olsun!


www.aynurdantarifler.blogspot.com

serinmavi dedi ki...

Hayırlı ve huzurlu bir bayram diliyorum...Sevgiler....

Nilay Cinisli dedi ki...

Çok güzel görünüyor..Ellerine sağlık canım...
Senin ve ailenin mubarek kurban bayramını kutlar, hayırlara vesile olmasını temenni ederim...Sevgiler

Adsız dedi ki...

Ben çerkezkızını istiyorum diyenler nereye tıklayacak??????sevgili çerkez kızı süper olmuş, tam yılbaşı sofrasına yakışır görüntüde....gülümseme, kahkaha, mutluluk, neşe dolu bir bayram geçirmen dileğiyle...İzmirden sevgiler, Banu

Unknown dedi ki...

Küskünlerin barıştığı, sevenlerin bir araya geldiği, rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan kurban bayramın kutlu olsun... Ailen ve sevdiklerinle daha nice bereketli, sağlıklı ve huzurlu bayramlar dilerim…

Unknown dedi ki...

Küskünlerin barıştığı, sevenlerin bir araya geldiği, rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan kurban bayramın kutlu olsun... Ailen ve sevdiklerinle daha nice bereketli, sağlıklı ve huzurlu bayramlar dilerim…

ebrulitatlar dedi ki...

Ailenle ve sevdiklerinle birlikte huzurlu ve sağlıklı bir bayram geçirmeni dilerim. Sevgiler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Bayramlar
Umuttur,özlemdir...
Sevdiklerimizin daima yanımızda olması dileğiyle
Hayırlı bayramlar.

Chocolatecan dedi ki...

çerkezim; ailen ve sevdiklerinle mutlu ve huzurlu bir bayram diliyorum :)

Adsız dedi ki...

Hayirli bayramlar canim

Mutfak Havlusu dedi ki...

bayramınız mübarek olsun böyle güzel lezzetleri mutlu mesut zamanlarda-sofralarda tatmanız dileğiyle...

Yaren dedi ki...

Merhabalar,kurban bayramini yürekten kutlar ve daha nice mutlu bayramlari sevdiklerinle karsilamani dilerim canim.

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

GÜZEL DİLEKLERİNİZ İÇİN HERKESE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.