26 Eylül 2007 Çarşamba

KES,YAPIŞTIR,DEĞİŞTİR: HAŞHAŞLI ÇÖREK


Temmuz 7, 2007 -



07.07.07

HAŞHAŞLI ÇÖREK

Bazen insan değişiklik arar. Hep aynı şeyi yapmaktan sıkılır. Ben de haşhaşlı nokul yaparken
şeklini değiştirmeye karar verdim. Malzemeler tamamen aynı fakat sunumu biraz farklı.
Şekil olarak yanyana dizmek yerine tek tek nasıl pişirebilirim derken bu şekil ortaya çıktı.
Aslında A. annem bunu daha değişik bir rulo yapıyor.Eminim sizlerin de bir sürü fikri vardır bu konuda. Hatta içine konulan malzemeler bile değişebilir ( pekmez,tahin...)
Gerekli malzemeler için haşhaşlı nokulu tıklayabilirsiniz.
Hamuru sarıp rulo yaptıktan sonra 2 parmak genişliğinde kestim.Küçük ruloyu muffin kalıbına yapışmasın diye kağıt kalıpların içine koyarak yerleştirdim kalıba.Siz direkt olarak da koyabilirsiniz. 180 dereceye ısınmış fırında 20-25 dakika pişirdim. Artık adı nokul değil
haşhaşlı çörek oldu...

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: