26 Eylül 2007 Çarşamba

RUŞEYMLİ EKMEK


Haziran 30, 2007 -


Aslında bu tarifi vermeyecektim çünkü değişik bir tarif değil diyordum ama fotoğrafını çekerken bizim ufaklığın ekmeği kapıp bi güzel de yemesi üzerine sizlerin de bu tarifi merak edebileceğinizi düşünmeye başladım. Tadı çok güzel çünkü.

Hazır başlamışken ru-sheım (ruşeym)den de bahsedelim istiyorum.

Beyaz ekmek yemeye bizi kim yada kimler niye alıştırdılar bilmiyorum ama okuduklarımdan öğrendiğim bir ürün ne kadar işlenmemişse o kadar sağlıklı oluyor. Tıpkı buğday kabuğu (kepek) ve buğday özü(ruşeym)gibi...Her ikisi de o kadar besleyici ki... ruşeymin öyküsü için tıklayınız.


Tarif pek kısa oldu ama belki müzik hoşunuza gider ... hele bi tıkla.


RUŞEYMLİ EKMEK
Malzemeler:
320 ml su
500 gr un
2 çay kaşığı maya


Yapılışı:

Malzemeleri sırayla makineye koyun.

Un söke markalı ruşeym ilaveli un karışımı.

Maya kutu içinden çıkıyor,tuz ise una karışmış olduğu için kullanmadım.

Makinenin temel ekmek progamında pişirebilirsiniz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: