26 Eylül 2007 Çarşamba

MEYVELİ TART YAPIYORUM



Mart 19, 2007

MEYVELİ (KAYISILI-MUZLU)TART

Malzemeler:

250 gr. un (10 çorba kaşığı)

150 gr. yumuşak tereyağı

50-100 gr pudra şekeri

1 yumurta

1 çay kaşığı kabartma tozu

1 çay kaşığı vanilya

1 fiske tuz

Dilediğiniz meyve veya meyveler

Kreması:

1 paket dr. oetker dolgu kreması

1 su bardağı süt

1 paket dr. oetker tart jöle


Yapılışı:

Tüm malzemeyi karıştırıp yumuşak bir hamur yapalım.

Buzdolabında 15-20 dakika dinlendirelim.

Daha sonra merdane ile yarım cm. kalınlığında açıp kilitli kalıba yerleştirelim.

Ben elimle yayarak yerleştirdim.

Fazla kabarmaması için taban kısımlarında çatal ile bir kaç yerinden delik açalım.

180 derecede pembeleşene kadar pişirelim, dışarıda soğumaya bırakalım.

Süt ile dolgu kremasını çırpalım.

Soğuyan tartın üzerine yayalım.

Üzerine dilimlenmiş meyveleri yerleştirelim.

Önceden kuru kayısıları doğrayıp haşladım,içine kuru üzüm de koyarak pişirdim.

Krema üzerine kayısı ve muzları yerleştirdim.

Tart jölesini tarifine göre pişirelim. Ve meyvelerin üzerine dökelim.

Buzdolabında soğutup kelepçeden çıkaralım ve servis yapalım & afiyet olsun.



Hiç yorum yok: