8 Ocak 2008 Salı

AFYON'DAN DOĞU ÇÖREĞİ



Doğu çöreği ile tanışmam oğlumun doğumu ile oldu. Kayınvalidem Afyon’dan gelirken getirmişti.

Sizlerinde bildiği gibi lohusalara yemek konusunda özel bir ihtimam (özen)gösterilir. Bu lohusa çöreği yani doğu çöreği, yeni doğum yapanlara özel olarak yapılır ve kahvaltıda kaymak ve bal eşliğinde tüketilir. Üzerindeki süsler ise olmazsa olmazıdır çünkü güzel bir olay için, keyif ve özenle yapıldığını gösterir.

Afyon ‘daki bu ikramlar çok güzeldir ve bu adetlerin devamlığı sağlanmalıdır ama kilo için de dikkat etmek gerekir.

Aşağıdaki tarifi ise bu çöreği bizim ailede en iyi yapan isimlerden birinden aldım. Afyon’dan N.teyzeme kucak dolusu sevgiler gönderiyorum, tadını test etmek için de onu evimize bekliyoruz.

Tarifdeki miktarları ben yarıya düşürerek yaptım ve 4,5-5 su bardağı un kullandım. Fakat bu miktar bile çok geldi bize ve mayalanmış hamurun 1/2 sini buzluğa kaldırdım. Siz de tepsiye yeten miktarda koyup kalanını saklayabilirsiniz.


DOĞU (=DOĞUM,LOHUSA) ÇÖREĞİ

MALZEMELER

1 yumurta

2 su bardağı su

2 su bardağı süt

4 yemek kaşığı tozşeker

1 su bardağı zeytinyağı

2 yemek kaşığı yoğurt

1 paket maya

1 tatlı kaşığı mahlep

Deniz tuzu

Un

Üzeri için tuzsuz fıstık ve yumurta sarısı

YAPILIŞI:

Tüm malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur hazırlayın.

Ben hepsini yarım ölçü hazırlayıp ekmek makinemin mayalama programını kullandım.

1 saat mayalandıktan sonra hamuru bir parmak kalınlığında açarak yağlanmış tepsiye serin.

Üzerini bir çatalın sapıyla çizerek resimdeki gibi şekillendirin.

Fıstıkları ikiye bölerek çöreğinizi süsleyin.

Yumurta sarısı sürüp 200 dereceye ısınmış fırında altı ve üstü iyice kızarana kadar pişirin.

Soğuyunca keserek servis yapın

Afiyet olsun.


NOT: YANLARINDA DEĞİLİM AMA SANAL DA OLSA BU ÇÖREĞİ AİLEMİZE YENİ KATILAN İKİZLERİMİZE GÖNDERİYORUM. HOŞGELDİNİZ...

12 yorum:

Feyza Fidan dedi ki...

Çerkez Kızı'm bu çörek harika olmuş..Ellerine sağlık...Bilmem mi lohusanın yeme içmesine nasıl özen gösterildiğini..Ne oluyorsa o dönem oluyor zaten..Bir türlü verilmiyor o dönem alınan kilolar:))
Sevgiler,

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

MERHABA DEĞİŞİK BİR TAT BENDE ESKİŞEHİRLİYİM BUNDAN BİRAZ FARKLISIN ANNEMDE YAPARDI BENDE ÇOK SEVERİM ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

Adsız dedi ki...

of of ben bu goruntuye nasil bir yorum yazabilirimki
tek kelimeyle harikaa

www.yenitadlar.blogcu.com

meleginmarifetleri dedi ki...

Çerkez kızı çörek süpeeeer olmuş ellerine sağlık bayıldım hoşçakal

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*feyza'cım
haklısın her şey 'bu da süt yapar' ile başlıyor değil mi...
*ayşe'cim
sayfanı gezdim.
marmaris'e bayılırım ben çok şanslısın...
*yenitadlar
canım beğenmene çok sevindim. teşekkürler
*melek'cim
ziyaretin ve beğenin için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Ne kadar güzel bir cörek bu böyle,ellerine saglik canim.

NiNo dedi ki...

ay koktumu ne :D
elerine saglik canim

cincinsfikirli dedi ki...

bunu hiç duymamıştım, Afyonun sucuğu,lokumu, kaymağı bilinir de bunu hiç bilmiyordum. Bu dükkanlarda satılmaz ki:))evde N.teyzeler yapar ancak. Demek lohusa çöreği var ha...kaçırmışım lohusayken bunu...Lohusahalar tombikliğe dikkat, bu çöreğe de dikkat..süper, süper...ellerine sağlık. geç de olsa sobeni cevapladım...sevgiler..

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Sevgili Çerkez kızı,
Demek bir Afyon'lu daha:)) Bilmez miyim Doğu çöreğini, hatta ve hatta çoook yakında yiyeceğiz:)) Yeğenimin eşi doğum yapacak ve ben dört gözle halamdan çörek bekliyorum:))

Ellerinize sağlık,
Sevgiler...

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*kızılcıksurubu
*nino
*banu
*pastacırapunsel

ziyaretiniz için teşekkürler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ben bu coregi cok sevdim, ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Tarifi görünce çok sevindim. Başarılar.