5 Aralık 2007 Çarşamba

SEBZELİ KABAK DOLMASI

SEBZELİ SAKIZ KABAĞI DOLMASI

MALZEMELER:
4 adet sakız kabak
100 gr kıyma
½ çay bardağı zeytinyağ
1 adet kuru soğan
3 yemek kaşığı bulgur
1 yemek kaşığı salça
1 adet taze kırmızı biber
1 adet rendelenmiş havuç
Dereotu
Deniztuzu ,karabiber

YAPILIŞI:
Kıyma, yıkanmış bulgur, yemeklik doğranmış kuru soğan,küçük küçük doğranmış kırmızı biber, salça,havuç rendesi, kıyılmış dereotu, tuz, karabiber.

Tüm bu malzemeyi karıştırın

Kabakları yıkayıp kabuğunu soyun.Herbir kabağı üçe bölün.İçlerini oyun.

Çıkan kabak içinden 1çay bardağını ayırıp ince ince doğrayın

Hazırladığınız içe ekleyin, malzemeyi oyduğunuz kabaklara doldurun.

Tencereye boşluk kalmadan dizdikten sonra salça ve suyu karıştırın.

Dolmaların üzerine dökün.Kabakların yarısına kadar gelecek şekilde kaynamış su koyun.

En son da ise zeytinyağını kabakların üzerine gezdirin.

Tencerenin ağzını kapatarak kısık ateşte 30-35 dakika pişirin.

Afiyet olsun.

NOT: İsterseniz kıyma koymayabilirsiniz .

9 yorum:

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba canim, dolmalar cok lezzetli duruyorlar, ellerine saglik. Ilk bakista sanki icinde pirinc varmis gibi geldi bana ama degilmis.

Selam ve sevgilerimle..

ebrulitatlar dedi ki...

Çok güzel ve çok şık olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler..

Gönül dedi ki...

lezzet abidesi olmuş çok güzelll ellerine sağlık şekercim...sevgilerimle

Serpil dedi ki...

Gerçekten iştah açıcı görünüyor.Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

kıymalı çok güzel olmuş bence...ellerine sağlık, görüntü de şahane gene...sevgiler, Banu

NiNo dedi ki...

blog mansette gordum yettim geldim elerine saglik canim cok guzel gorunuyor

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*kevser
*ebrulitatlar
*eyvahhyemekyandiocakbatti
*serpil çağlayan
*banu
ve
*nino
çok teşekkür ediyorum güzel yorumlarınız için. beğenileriniz o kadar değerli ki
sevgiler.

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmus sevgili Cerkez kizi, ellerine saglik.
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*aybike'cim
teşekkür ediyorum :)