27 Mayıs 2008 Salı

EL YAPIMI ÇİLEK REÇELİ


Çilek zamanı geçmeden çilek reçeli yapmamak olmaz tabi ki...
Hafta sonu semt pazarından aldığım yerli çilekler mis gibi kokuyorlar.
Ben hem çilek reçeli yaptım hem de çilek sosu.
Bu gün reçel sunumumuz var sos ise başka bir zaman başka bir eşlikçi ile....

Bir hafta sonu kahvaltısına beklerim "hand made" yani el yapımı reçellerimi zeytinli ekmek ve tereyağ eşliğinde tatmak için.

Bu arada Afyon'da olsaydık masada tereyağın yerini kaymak çoktan almış olurdu tabiki :))

YAPILIŞI:
500 gr çilek için 250 gr tozşeker ekledim.
Şekeri çileğin üzerine döküp bir gece beklettim.
Şeker eriyince bir tencerede kaynattım.
İstediğim kıvama gelince 1-2 çay kaşığı limon suyu ekledim.
Bir taşım daha kaynatıp biraz soğuyunca kavanozlara doldurdum.

Afiyet olsun.

İşte aşağıdaki tarif de zeytinli ekmek tarifi ::

ZEYTİNLİ EKMEK

MALZEMELER:

300 ml su

1 yemek kaşığı tozşeker

1 yemek kaşığı zeytinyağ

1 tatlı kaşığı tuz

500 gr kepekli un

2 tatlı kaşığı İnstant kuru maya

10 adet küçük doğranmış zeytin

1 tatlı kaşığı kuru nane

YAPILIŞI:

Ekmek makinesinin kabına sırasıyla malzemeleri yerleştirin

Makinede mayalama programını seçin yada hamuru bir kap içinde karıştırıp 45 dakika mayalanmasını sağlayın.

Mayalanan hamura istediğiniz şekli verip fırın tepsisine dizin.

200 dereceye ısınmış fırında 30- 40 dakika üzerleri kızarana kadar pişirin.

Ya da benim gibi ekmek makinenizde tam ekmek(750 gr) pişirme modunu seçin.

Makineniz hem yoğursun, hem mayalasın, hem de pişirsin

Afiyet olsun.

5 yorum:

uygarimizlahayat dedi ki...

Selammm, çilek reçeli enfesssssss görünüyor, çilek sever ben bayıldım bu reçele, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

merhabalar çilek reçeli çok hoş olmuş diğer lezzetler de öyle ellerinize sağlık

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*uğurböceğimleafiyetle
teşekkür ediyorum. ben de en çok çilek reçelini severim...
*yemekoloji
ziyaret için teşekkürler

Adsız dedi ki...

merhaba benim gözüm zeytinli ekmeğe takıldıııııı. Tarifi verebilirmisiniz?? Ellerinize sağlık

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*zeynep'cim
tabi ki veririm. hemen ekledim reçel tarifinin altına...