8 Haziran 2008 Pazar

MISIR ŞURUBU NASIL ŞİŞMANLATIR???




Mısır şurubu…Neredeyse her yerde değil mi?

Mısır nişastasından yapılan mısır şurubu renksiz ve şeffaf olup, yüksek miktarda fruktoz içerir.
Bal tadındadır.
Şeker kamışı şekerinden daha tatlıdır ve şekerleme, kek, ekmek, reçel ve çeşitli içeceklerin yapımında kullanılabilir.


Sizi şişmanlatıyor olabileceğini hiç düşündünüz mü ?

İşte bunun nedeni : Yüksek fruktozlu mısır şurubu (HFSC) birçok içeceğin şeker içeriğini karşılarken, ketçap, salata sosları ve bazı tür ekmekleri tadlandırmaya kadar birçok yiyecekte kullanılır. Bununla beraber vücutta sindirim sistemindeki açlığı kontrol eden hormonlara çelme takıp bozulmalarına neden olur.

Sonuç: Dolu ve tok bir mideye sahip olduğunuzu beyine iletmesi gereken hormonlar düzgün işlemez böylece daha fazla açlık duyarsınız. Bugünden itibaren yiyeceklerdeki besin değerleri etiketlerini daha dikkatlice okuyun ve tükettiğiniz mısır şurubu miktarını azaltarak daha sağlıklı olun.

Sindirim sisteminizdeki iki temel hormon sayesinde açlığınızı ve iştahınızı kontrol edersiniz.

Grelin hormonu midede saklanır ve iştahınızı arttırır. Mideniz boşaldığınızda grelini dışarıya salgılar ve yiyecek ihtyacı duyduğunuzu beyine iletir.

Leptin ise beyninize midenizin dolu olduğunu söyleyen hormondur. Yüksek fruktozlu mısır şurubu leptin hormonunu saklar ve beyninize tok olduğunuz mesajının iletilmemesine sebebiyet verir.

Aynı şurup konu greline gelince kesinlikle çalışmasını engellemez ve midenizde yeteri kadar yiyecek bulunsa bile beyninize devamlı aç olduğunuz mesajının iletilmesini sağlar.
Yüksek fruktozlu mısır şurubu tüketiminin yaygınlaşması, belki de yaygınlaşma olan obezite sorunun fizyolojik nedeni olabilir.

Şekerden daha ucuz olduğu için birçok yiyecek ve içecekte yüksek fruktozlu mısır şurubu kullanılmaktadır.

Birçok üretici, ürünlerindeki yağ miktarını azaltıp bunu özellikle belirtirken, arttırmakta oldukları mısır şurubu oranından bahsetmemektedir.

Bütün bunların anlamı artık yiyecek ve içeceklerdeki besin değerleri etiketlerini daha dikkatli okumanız ve yağ içermese bile şişmanlamanıza neden olacak bu şuruptan biraz kaçınmanızın size büyük yararı olacağıdır.


KAYNAK

4 yorum:

Hülya dedi ki...

Tesadüfen farkettim blogunu ve çok sevdim.
Anne tarafından çerkezlik olduğu için çekti önce..sayfalarda dolaşırken de gerçekten güzel şeyler paylaştığını gördüm.
Sevgiler

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*hülya'cım
ziyaretin ve yazdığın yorum beni çok mutlu etti.
yine gel, hep gel beklerim :))

feray dedi ki...

Sağolasın canım insan dikkat ederek almıyor bazen ve hatta bilerek de almıyoruz. Çok teşekkür en azından dikkatimi çekti bundan sonra daha dikkatli olurum.

ç e r k e z k ı z ı dedi ki...

*feray'cım
ziyaretin için teşekkürler...
aldığımız her şeyin içindekiler kısmını da okumak lazım .
sevgiler