26 Eylül 2007 Çarşamba

ÇİKOLATALI CHEESECAKE
















Nisan 14, 2007 -


Bu gün daha önceden yaptığım ama yayınlayamadığım başka bir cheesecake tarifi veriyorum size.


yeşimin mutfağı adresinden aldığım tarifle yaptım bu pastayı.

bu tarif ise dün yorum yazan disal in dediği gibi sadece labne ile yapılıyor ama ben doğrusu yoğurtla yapılan diğer tarifimi daha çok seviyorum.

bu bana daha çok pasta tadında geliyor. kreması biraz daha sert oluyor diğerine göre.

Ama tabiki seçim sizin hangisini beğenirseniz.

ÇİKOLATALI CHEESECAKE

MALZEMELER:

2 paket Burçak bisküvi
2 yemek kaşığı tereyağı
1 paket labne peyniri
3 yemek kaşığı pudra şekeri
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya şekeri
2 yumurta

üstü için:
3 yemek kaşığı un
3-4 yemek kaşığı pudra şekeri
1,5 bardak süt
benmari üsulu eritilmiş bitter çikolata
1 yemek kaşığı kakao

YAPILIŞI:
Bisküviler ve eritilmiş tereyağı rondoda iyice ezilene kadar parçalanır.

yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıba ezilmiş ve erimiş margarinle karıştırılmış

bisküviler bastırarak yayılır.

10 dakika derin dondurucuda bekletilir
labne,yumurta,un,şeker ve vanilya bir kapta iyice karışana kadar mikser yardımıyla karıştırılır.
karışım bisküvilerin üzerine dökülüp fırına verilir
10 dakika 200 derecede,50 dakika da 150 derecede pişirilir
kekin üzerine dökmek için bir kapta un pembeleşene kadar kavrulur
üzerine süt ,kakao ve şeker yavaş yavaş eklenip karıştırılır
benmari üsulu eritilmiş çikolata da içine konulur.

pasta biraz soğuyunca üzerine hazırlanan çikolatalı sos dökülür
buzdolabında 4-5 saat dinlendirildikten sonra servis yapılır.

afiyet olsun

Hiç yorum yok: